tirsdag, august 19, 2008

I 2008..

VG Nett linker ofte til innlegg på bloggene de gjester. Jeg kom over ett slik innlegg og klarte ikke å dy meg med å komme med et svar: http://www.vgb.no/32657/perma/352381/ Mitt svar går under pseudonymet asdf, søk i fritekst så finner man det. Det som forundrer meg mest er ikke forfatterens grunnleggende mangel på forståelse av ganske grunnleggende vitenskaplige konsepter eller hvordan han tror at evolusjonsteori har noe med skapelsen av universet å gjøre men heller hvordan han avslutter debatten, etter over 500 lange innlegg der folk stort sett prøver å klargjøre de samme konseptene, med å åpenbare at han fremdeles ikke har tatt til seg noe som helst og fremdeles lever i bobla si. Med bibelen i hånda.

Etter retorikken å dømme har jeg en sterk følelse av at dette innlegget er forfattet av samme fyren som sendte religiøse flygeblader med bilde av arrene gud hadde gitt ham til samtlige husstander i Norge.

Det er ikke ofte lengre at jeg lar meg provosere til å svare på slike uttalelser så føler at disse passer bra nå:

 

1 kommentar:

Anonym sa...

"La oss være takknemlig for idiotene for uten dem kunne ikke resten av oss hatt suksess."

- Mark Twain