torsdag, oktober 16, 2008

Goomba-lue

Til marius-/space invaders-genseren vil jeg gjerne ha en slik lue: Goomba Beanie. Akk, den som hadde vært god til å strikke.. Forrige gang jeg skulle prøve å strikke (lue) var på u.skolen på tekstilen da vi fikk i oppgave å strikke en lue i løpet av et halvår, pluss evt. votter for de som ble ferdig tidlig. På den gruppen jeg var på pratet vi så mye at da halvåret var ferdig satt jeg igjen med et ganske smalt pannebånd. Glad jeg ikke startet på toppen, iom. at jeg ikke er jøde eller har en måne å skjule.

2 kommentarer:

mARTe sa...

finings lue! har nettopp lært meg å strikke mønster, og du det er ikke så vanskelig. Problemløsning på lueformen er å strikke en tunell kanskje? som du kan snurpe sammen? eller kan jeg være behjelpelig med tips og heiarop.

Anonym sa...

Oppskrift og lue-ønske er herved sent til mamma :) Nå skal jeg bli snasen i skibakken i vinter!!! Oo