onsdag, mai 17, 2006

Pinball Nostalgi

Har hatt en nostalgi-trip om spill vi spillte på Amiga, Commodore 64 og PC da vi var mindre og har funnet frem litt av hvert. Først ut er Pinball-spillene:

Et kjært minne fra Amiga-tiden er Pinball Dreams, Pinball Fantasies og til en viss grad Pinball Illusions. De var utviklet av svenske Digital Illusions, som nå heter DICE og er aktive med bla. Battlefield-franchisen.

Jeg fant en DOS-emulator(DOS Box) som kan spille PC-porten av spillene som du finner her:
Pinball Fantasies
Pinball Dreams
Pinball Illusions

Fantasies var min favoritt, og jeg tror det kuleste med hele greia var musikken. Musikken var slik at den utviklet seg jo lengre man kom og jeg husker jeg ofte prøvde å holde ballen igang så lenge som mulig bare for å høre musikken :D

PS: Jeg husker jeg trodde spillet var laget av Fairlight fordi de hadde lagt på en intro når spillet startet *hihi*. (Fairlight var en cracke/warez-gruppe som hadde spredt spillet ulovlig).

Ingen kommentarer: